Nazad

Poslovni engleski – osnovni termini koje morate da znate

Poslovni engleski – osnovni termini koje morate da znate

okt 2025.

Engleski je internacionalni jezik i drugi najrasprostranjeniji jezik odmah nakon mandarinskog. Poznavanje engleskog jezika danas je nezaobilazan dio svake komunikacije, bilo to kroz marketing, gledanje sadržaja na društvenim mrežama ili u poslovnom okruženju.

Zanimljive činjenice o engleskom jeziku:

· Veliki broj naučne literature je pisan ili interpretiran na engleskom jeziku, a dvije najpoznatije su O porijeklu vrsta Čarlsa Darvina iz 1859. godine i Matematički principi prirodne filozofije Isaka Njutna iz 1687. godine.
· Anglicizmi su četvrta najveća grupa stranih riječi u bosanskom jeziku poslije turcizama, germanizama i grecizama.
· Čak 55% ukupnog sadržaja na internetu je napisano na engleskom jeziku.
· Engleski je jezik koji se najviše uči u svijetu i jedini jezik koji ima preko milijardu učenika. Na globalnom nivou ima 520 miliona govornika, a u 52 zemlje engleski je zvanični jezik.

Da bi bio u toku sa modernim poslovnim jezikom, potrebno je da imaš barem osnovno znanje poslovnog engleskog, pa smo ti pripremili 15 fraza iz poslovnog engleskog koje jednostavno moraš da znaš!

Business plan
Da bi bila uspješna i imala svoj prirodni razvoj, svaka kompanija mora početi od biznis plana. Ovo je posebna strategija koja se koristi za pristup tržištu i nadmetanje s konkurencijom. Biznis plan je pisani dokument koji predstavlja sve važne elemente poslovne strategije, iznosi ciljeve kompanije i načine da se ti ciljevi postignu.

Strategy
Strategija je upravo plan koji se provodi da bi se ciljevi postigli. Kada kompanija razvija strategiju da izađe na tržište, obično mora stvoriti viziju (eng. vision), izraziti svoje vrijednosti (eng. values), predstaviti kratkoročne i dugoročne ciljeve (eng. goals), organizacijsku strukturu i još mnogo toga.

Market
Market je riječ koja se sreće i u našem jeziku, najčešće u značenju prodavnica, ali u poslovnom engleskom market znači tržište. Tržište je mjesto na kojem kompanija plasira svoje proizvode i/ili usluge. Tržište se sastoji od nekoliko dijelova: potrošača (postojećih i potencijalnih), konkurencije, dobavljača i ostalih koji mogu uticati na poslovanje kompanije.

Financial statements
Da bi kompanija uspješno upravljala svim dešavanjima u njoj, potrebno je da vodi stalnu evidenciju o svojoj imovini, bilo da je ona novčana ili fizička. Zbog toga kompanije koriste finansijske izvještaje – dokumente koji pokazuju detalje o ukupnoj imovini i transakcijama kompanije.

Selling point
Selling point ili u bukvalnom prevodu prodajna tačka je glavni razlog zašto potrošač kupuje upravo od te kompanije umjesto od njenih konkurenata. Prodajna tačka zapravo predstavlja uticaj koji kompanija ostavlja na potrošače na osnovu razlikovanja svoje ponude u odnosu na ostatak konkurencije.

Credit
Credit u poslovnom engleskom ima isto značenje kao i kredit u bosanskom jeziku. Kada kupuješ stan preko banke, vrlo je vjerovatno da ćeš iskoristiti stambeni kredit koji ti banka nudi. Pozajmljuješ novac od banke da bi kupio imovinu i vraćaš ga u ratama s određenom kamatom – i to se naziva kredit.

Equity
Svaka kompanija ima vlasnika ili više njih. Koliko jedan pojedinac ima udjela u kompaniji određuje se njegovim kapitalom. Kada kompanija postane javna, tj. kada se njenim dionicama trguje na berzi, kapital pojedinca zavisi od broja dionica koje posjeduje. Za kompanije, jedan od glavnih načina finansiranja jeste upravo prodaja udjela.

Brand
Za mnoge kompanije, ako ne i većinu, građenje brenda je ključ uspjeha. Brend je ono što odvaja kompaniju od konkurencije. Međutim, ne treba miješati brend s prodajnom tačkom. Prodajna tačka odnosi se na prodaju proizvoda i usluga, dok je brend sve ono što čini kompaniju: ime, logo, boje, kultura, osobine i vrijednosti kojima kompanija gradi odnos s kupcima, pa čak i vizija koju ima.

Trademark
Svaka kompanija ima svoj zaštitni znak. To uključuje registrovano ime, logo i ostalu imovinu u njenom vlasništvu. Da bi zaštitile svoj brend, kompanije koriste zaštitni znak, sličan patentu ili autorskom pravu.

HR
HR je skraćenica za human resources i znači ljudski resursi. To je odjel firme koji se bavi zaposlenima i njihovim potrebama. Pojedinac koji radi u HR odjelu zadužen je za zapošljavanje novih radnika, kao i za to da zaposleni budu zadovoljni i što produktivniji.

PR
PR je skraćenica za public relations i znači odnosi s javnošću. Svaka kompanija treba odjel za odnose s javnošću koji je odgovoran za komunikaciju s vanjskim svijetom.

Agenda
Prije bilo kojeg sastanka potrebno je napraviti podsjetnik ili dnevni red kojim ćeš organizirati ostatak dana. Ponekad ćeš i u bosanskom jeziku čuti riječ agenda. Agenda je odličan način da se izdvoje tačke o kojima će se govoriti na sastanku ili koje će se obaviti tokom dana.

Thinking outside the box
Ako si gledao filmove, serije ili emisije na engleskom jeziku, sigurno si se susreo s ovim terminom. „Razmišljati izvan kutije“ znači tražiti kreativna rješenja, bez ograničenja i predrasuda, kako bi se izbjegla uobičajena rješenja.

Get the ball rolling
Ovaj idiom označava početak. Sličan izraz je Get down to business. Ovi izrazi se koriste u poslovnom svijetu kada treba započeti neku radnju ili posao, nakon sastanka ili pauze.

Close a deal
Ovo je jedan od najčešće korištenih izraza u poslovnom engleskom. Najbolji prevod bio bi „zaključiti posao“. To znači da su pregovori završeni i da je postignut dogovor prihvatljiv za obje strane.

Kako proširiti vokabular poslovnog engleskog
Svjesni smo da ti ovo neće biti dovoljno, jer je možda tvoja struka ili sfera interesovanja potpuno drugačija.

Da bi proširio svoje znanje, uvijek možeš zakazati privatni čas, kupiti rječnik poslovnog engleskog i učiti što više riječi. Tu su i stručne knjige, filmovi, serije, stripovi, blogovi i drugi mediji koji ti mogu pomoći da usavršiš znanje.

Ali ipak, najvažnija stvar i najbolji učitelj – ne samo engleskog jezika, već i svih praktičnih znanja – jeste iskustvo. Da bi stekao to iskustvo, možeš zakazati privatni čas s nekim od iskusnih predavača na našoj platformi. Poveži se s ljudima, razgovaraj na engleskom svakodnevno, upoznaj različite kulture, vršnjake, kolege i buduće prijatelje i vidjet ćeš kako tvoj vokabular vremenom raste!

Zakaži privatni čas!

Podeli na mrežama